Dieta w stanie błogosławionym

Dieta kobiet ciężarnych jest bardzo ważna zarówno dla zdrowia kobiety, jak i właściwego rozwoju dziecka. Musi być zbilansowana, musimy bowiem wziąć pod uwagę nie tylko potrzeby matki i dziecka, ale także pojawiające się dopiero wraz z ciążą dodatkowe zapotrzebowanie na niektóre elementy po żywienia. Niestety ciężarne często popełniają błędy być może nie doceniając zalet właściwego odżywiania. Częściowo może wynikać to z dotychczasowych złych nawyków lub ze zbyt intensywnego trybu życia, który wymusza nieprzemyślane i nieregularne posiłki. Po pierwsze powinno się zrezygnować z tak zwanych fast-foodów i słodyczy. To nie jest sposób na rzeczywiste dostarczenie organizmowi potrzebnej energii. Podobnie wykluczyć należy mrożonki i gotowe potrawy z torebki. Jest to rzeczywiście sposób na zyskanie czasu, jednak w okresie ciąży warto zadbać o siebie. Jest się przecież odpowiedzialnym za zdrowie dziecka, któremu takie żywienie z pewnością nie służy. Niedobory witamin i mikroelementów może zakończyć się kryzysem w stanie zdrowia matki, a także wpłynąć negatywnie na rozwój płodu. Dieta kobiet w ciąży jest dietą wysokobiałkową, więc wiele kobiet boryka się również z problemem jej kosztów. Jednak decydując się na dziecko trzeba te potrzeby także uwzględnić. Poza tym kobiety w ciąży czasem popełniają dokładnie odwrotne potrzeby, to znaczy starając się zapewnić wszystkie potrzebne dziecku elementy żywienia, spożywają nadmierne ilości pewnych produktów. Tak jest często z mlekiem, po które warto sięgać, ale w sposób kontrolowany. Kobieta w ciąży powinna zrezygnować z pewnego typu potraw: szczególnie surowego mięsa oraz owoców morza. Wszelkie pikantne potrawy są niekorzystne. Częstym błędem jest także „jedzenie za dwoje”. Niekontrolowane zwiększenie ilości pożywienia może sprawiać, że kobiecie przybędzie kilogramów, które będzie później niezwykle ciężko stracić. Nie chodzi więc o ilość, a o jakość spożywanych dań.