Jak dbać o zdrowie w czasie ciąży

jak_dbac_o_siebie_by_urodzic_zdrowe_dziecko

Ważne jest, by w czasie ciąży przestrzegać zaleceń lekarzy dotyczących dbania o zdrowie. To jest wyjątkowy czas dla kobiety, staje się ona odpowiedzialna nie tylko za swoje zdrowie, ale i za zdrowie i życie dziecka, które ma się urodzić. Dlatego musi tym bardziej uważać na to, jaki tryb życia prowadzi, jak się odzywa. Konieczne jest przestrzeganie podstawowych zasad dotyczących żywienia oraz stylu życia w tym szczególnym czasie. Oczywiście należy skonsultować się z lekarzem, czy są jakieś szczególne zalecenia. W przypadku, gdy ciąża przebiega prawidłowo, nie trzeba stosować się do jakichś szczególnych zaleceń. Wszytko zależy od indywidualnych kwestii. Ciąża zagrożona jest na pewno wyjątkowym przypadkiem. Wtedy trzeba ściśle przestrzegać zaleceń co do rodzaju podejmowanych aktywności, diety itd. Co ważne, w ciąży nie należy jeść za dwoje. Niestety wiele kobiet za naturalny przyjmuje fakt, że tyje mocno tyje w czasie ciąży. Oczywiście zawsze ciąża wiąże się z przybieraniem na wadze. Jednak nie można dopuścić do tego, by przytyć za mocno. Należy przestrzegać diety, odżywiać się zdrowo, ale nie jeść nad miarę. Nadmierne tycie w ciąży może doprowadzić do poważnych powikłań i komplikacji jeśli chodzi o jej przebieg, jak i o poród. Należy więc pilnować tego, by wszystko odbywało się zgodnie z zaleceniami. Rezygnacja z tłustych i ciężkostrawnych posiłków to podstawa.

Ciąża zawsze wpływa naw taki czy inny sposób na organizm kobiety, także na procesy metaboliczne. Mogą pojawić się problemy trawienne. Dlatego tym bardziej należy dbać o to, by dieta w czasie ciąży była odpowiednio skomponowana. Czyli musi dostarczać wartościowych składników mamie i dziecku, ale nie może być zbyt ciężkostrawna. Mogłoby to powodować dyskomfort, być szczególnie uciążliwe szczególnie w zaawansowanej ciąży, kiedy to kobieta czuje się ociężała, ospała. Tak więc należy stosować lekką, lecz wartościową dietę, bogata w zdrowe i pożywne składniki. Unikać należy śmieciowego jedzenia, potraw wysoko przetworzonych, zawierających barwniki, konserwanty – generalnie wszystko to, co może uczulać czy wręcz zatruwać organizm.

Przebieg ciąży jest więc w dużej mierze uzależniony od podejścia kobiety i jej rodziny. Ważne jest, by czuła ona wsparcie wśród domowników. Tak więc ten szczególny czas, stan błogosławiony, może być też pretekstem do tego, by zadbać o zdrowie całej rodziny i zmienić nawyki żywieniowe. Wtedy kobiecie łatwej będzie przestrzegać tych zaleceń, zadbać o zdrowie swoje i rozwijającego się w niej życia. Nie należy też traktować ciąży jako choroby i pretekstu do rozleniwienia się, jeśli chodzi o aktywność fizyczną. Oczywiście z niektórych rodzajów aktywności należy zrezygnować, trzeba w tym względzie słucha zaleceń lekarza. Bardzo ważne jest, by codziennie znaleźć czas na spacery – na świeżym powietrzu. Ta forma aktywności pozwoli zadbać o to, by nie przytyć zanadto w czasie ciąży, nie jest też zanadto absorbująca jeśli chodzi o wysiłek fizyczny, dlatego jest polecana dla kobiet w ciąży, nawet – w zaawansowanej ciąży.